Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη, 12 Απριλίου 2011

Απάντηση στη ΔΕΠΑ από την Κίνηση Πολιτών Πέρδικας

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗ ΔΕΠΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΕΡΔΙΚΑΣ .

Φωνάζει ο κλέφτης να φοβηθεί ο νοικοκύρης.
Πέρδικα 11- 4-11
Κύριε Διευθυντά, (της εφημερίδος "Ηπειρωτικός Αγών") με μεγάλη προσοχή διαβάσαμε στην έγκριτη εφημερίδα σας σε πρωτοσέλιδο αφιέρωμα, τις δηλώσεις του διευθύνοντα τεχνικού συμβούλου της «Ποσειδών Α.Ε.» και στελέχους της ΔΕΠΑ κ. Α. Νάτσικα, σχετικά με τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας και την αντίθεσή της στην διέλευση των αγωγών φυσικού αερίου και του εργοστασίου συμπίεσης- μέτρησης ITGI – SOUTH STREME στα όρια της Δημοτικής Κοινότητας Πέρδικας και της ευρύτερης τουριστικής ζώνης Συβότων – Πάργας , της κατεξοχήν υψηλής ποιότητας τουριστικής ζώνης της Ηπείρου. Ελπίζουμε να προβάλετε με τον ίδιο τρόπο την άποψη των αντιδρώντων κατοίκων της περιοχής, την άποψη που στήριξε την αντίθεση της στον αδιαφανή και καταστροφικό για την οικονομία της περιοχής , προγραμματισμό της ΔΕΠΑ και της Κυβέρνησης, στην διαφάνεια, στην έρευνα, στην επιστημονική τεκμηρίωση, στην αντικειμενική ενημέρωση και στην λήψη των αποφάσεων με άμεσες δημοκρατικές άψογες διαδικασίες όπως το ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ που διεξήχθη στην Πέρδικα στις 10 Αυγούστου του 2008 όπου με ποσοστό 99,7% οι κάτοικοι έδωσαν αποστομωτική απάντηση στην ΔΕΠΑ και στους τότε κυβερνώντες, που ισχυρίζονταν ότι μια μικρή μερίδα, σκοταδιστών, ψευτών και δολοπλόκων αντιδρούν. Και επειδή αυτούς τους χαρακτηρισμούς τους επαναφέρει ο κ. Νάτσικας και αυτοί που εκπροσωπεί, τους επιστρέφουμε , γιατί προσβάλει , συκοφαντεί και υποτιμά μια ολόκληρη τοπική Κοινωνία και τους αγώνες της.
Ποιος έχει συμφέρον να παραπληροφορεί, να ψευδολογεί, να συσκοτίζει; Ασφαλώς αυτός που έχει οικονομικό συμφέρον από την κατασκευή του έργου και προσδοκά κέρδη από την πώληση του φυσικού αερίου δηλαδή η ΔΕΠΑ οι συνεταίροι της και οι πολυεθνικές της ενέργειας.
Οι ισχυρισμοί του κ. Νάτσικα καταρρίπτονται από έγγραφα που έχουν την δική του υπογραφή και οφείλει να εξηγήσει σε όλους τους Ηπειρώτες γιατί δεν λέει την αλήθεια, γιατί φάσκει και αντιφάσκει ο ίδιος άνθρωπος εδώ και πολλά χρόνια.
Ας αρχίσουμε λοιπόν.
1. Ισχυρίζεται σήμερα ο κ. Νάτσικας ότι το 1999 έγινε προκαταρκτική μελέτη για μεταφορά φυσικού αερίου από την Ιταλία στην Ήπειρο και την Ελλάδα με τρείς θέσεις κατάληξης του αγωγού από ένδεκα που είχαν εξετασθεί. Την Λούτσα Πρεβέζης θέση Άγιος Νικόλας και δύο θέσεις στην Πέρδικα Θεσπρωτίας, τον Σταυρολιμένα και τον Σοφά. Τέτοιος σχεδιασμός δεν υπήρξε και εξ αρχής ο σχεδιασμός ήταν μεταφορά φυσικού αερίου από την Ανατολή προς την Δύση και αυτό φάνετε από έγγραφο απάντηση του κ. Νάτσικα προς τον τότε πρόεδρο της Κοινότητας Πέρδικας κ. Λαλλά που ζητούσε διευκρινήσεις σχετικά με την διέλευση του αγωγού φυσικού αερίου και των εγκαταστάσεων εν όψει εκπόνησης μελέτης ΣΧΟΑΠ στην Κοινότητα. Να πως απαντά η ΔΕΠΑ: «Αθήνα 2 Φεβρουαρίου 2004 Αρ. Πρωτ. : 123659.
Σε απάντηση της υπ, αρίθμ. 146/ 19. 01. 2004 επιστολής σας σας γνωρίζουμε τα πιο κάτω: 1. Το 1999-2000 πραγματοποιήθηκε μια προκαταρκτική μελέτη χάραξης του Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΑΦΑ) από τη Θεσσαλονίκη ( Ν. Μεσημβρία) προς την περιοχή της Θεσπρωτίας, προκειμένου να μεταφέρεται Φ.Α. στην Ιταλία και την Ευρώπη, μέσω υποθαλάσσιου αγωγού. Η πιο πάνω προκαταρκτική χάραξη είναι αυτή που έχει ήδη κοινοποιηθεί στον μελετητή της ΣΧΟΑΠ Πέρδικας». Γιατί ο κ. Νάτσικας ψευδώς πληροφορεί; Γιατί προφανώς θέλει να αποφύγει να εξηγήσει γιατί απορρίφτηκε η θέση Λούτσα και οι άλλες ένδεκα που ποτέ δεν τις ονομάτισε , παρότι του έχουν ζητηθεί τόσο επερωτώντες βουλευτές όπως ο κ. Ι. Μπανιάς όσο και ο πρόεδρος της Κοινότητας Πέρδικας κ. Δ. Πάκος.
Ισχυρίζεται ψευδώς ο κ. Νάτσικας ότι οι μελέτες είχαν γίνει αποδεκτές από τους τότε αυτοδιοικητικούς παράγοντες, επικαλούμενος τις αποφάσεις του Νομαρχιακού Συμβουλίου τον Οκτώβριο του 2004 και του Κοινοτικού Συμβουλίου Πέρδικας τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου. Παραλείποντας επιμελώς και σκοπίμως μεταγενέστερες αποφάσεις του Κοινοτικού Συμβουλίου Πέρδικας και της αρνητικής εισήγησης της αρμόδιας επιτροπής ΝΕΧΟΠ του Ν. Θεσπρωτίας. Συγκεκριμένα. Με επιστολή της ΔΕΠΑ προς το Κοινοτικό Συμβούλιο της Πέρδικας τον Ιούλιο του 2005 αφού το ευχαριστεί για την προηγούμενη θετική απόφαση του 2004 του ζητά να πάρει νέα απόφαση αποδέσμευσης από αυτήν προκειμένου να προχωρήσει στη λεγόμενη βόρεια χάραξη διότι είναι συμφέρουσα για την εταιρεία, «…αφού σχετικά με τις δύο παραλλαγές της εναλλακτικής χάραξης, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε ότι η βόρεια εξ΄ αυτών δίνει μικρότερο μήκος στη συνολική μελέτη (κατά 16 χλμ. Περίπου), γεγονός που επιφέρει σημαντικότατη οικονομία στο κόστος κατασκευής. Ταυτόχρονα όμως σε επίπεδο σχεδιασμού είναι σαφώς καλύτερη χάραξη, καθόσον ( περνώντας βόρεια της πόλης των Ιωαννίνων), δεν πρόκειται να ενοχλήσει την ταχύτατα επεκτεινόμενη και αναπτυσσόμενη νότια περιοχή της πόλης των Ιωαννίνων ενώ δίνει και την δυνατότητα μείωσης του μήκους του πιθανού μελλοντικού αγωγού μεταφοράς Φ.Α. στην γειτονική Αλβανία. Παρακαλούμε να μας γνωρίσετε την σύμφωνη γνώμη σας….».
Το Κοινοτικό Συμβούλιο της Πέρδικας απαντά με την υπ΄ αρίθμ. 157/ 8/8/2005 απόφαση του ως εξής: «Δεν έχουμε αντίρρηση να περάσει ο Α.Φ.Α. ( Διασύνδεσης Ελλάδας- Ιταλίας) από την περιοχή της Σαγιάδας, (σημείωση th-p, εάν είναι να γίνει στη Σαγιάδα, χίλιες φορές καλύτερα να γίνει στην Πέρδικα), που σύμφωνα με την μελέτη σκοπιμότητας κρίνεται ποιο συμφέρουσα. Η Κοινότητά μας έτσι και αλλιώς είχε απορρίψει την αρχική χάραξη που ήταν στη θέση Σταυρολιμένα, διότι διέρχονταν μέσα από πολλές ιδιοκτησίες και δημιουργούσε προβλήματα στην Τουριστική Ανάπτυξη της περιοχής.»
Ο κ. Νάτσικας και αυτοί που εκπροσωπεί κατηγορούν την Κίνηση Πολιτών Πέρδικας ότι παραπλανά και φοβίζει την τοπική κοινωνία διότι δίνει ψεύτικα τεχνικά στοιχεία από αυτά που πραγματικά αφορούν το έργο. Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε και να το καταλάβουν όλοι οι Ηπειρώτες ότι, όλα τα τεχνικά στοιχεία τα αντλούμε από τις Προμελέτες Περιβαλλοντικών επιπτώσεων της ίδιας της ΔΕΠΑ. Σε αυτές τις μελέτες γίνετε αναφορά για φουγάρα ύψους 20-35 μέτρων και διαμέτρου 3-3,5 μέτρα, τουρμπίνες ισχύος 25-30MW, θερμοκρασίας εξαγόμενων καυσαερίων 560ο C, διάμετρο αγωγού 32΄΄, συμπίεση Φ. Α. στις 160 και πάνω Ατμόσφαιρες, εκπομπές ρίπων, διοξείδιο του άνθρακα ( CO2) , οξείδια του αζώτου NOX (NO και NO2)και αιωρούμενα μικροσωματίδια ( PM) . Βέβαια η ανάλυση των στοιχείων έγινε από εξειδικευμένους επιστήμονες όπως ο καθηγητής οργανικής χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Α. Ζαρκάδης , το Επιμελητήριο Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας και άλλοι. Για την ΔΕΠΑ οι επιπτώσεις αξιολογούνται ως ασήμαντες για εμάς πολύ σημαντικές αφού αφορά μια άκρως και απείρου κάλλους τουριστική περιοχή και τουριστική οικονομία.
Ο κ. Νάτσικας και αυτοί που εκπροσωπεί προκειμένου να παραπλανήσει όλους τους Ηπειρώτες και τους κατοίκους της τοπικής κοινωνίας και να διασπάσει των αγώνα τους συνειδητά και ξεδιάντροπα, ταυτίζει τους συγκεκριμένους αγωγούς με τα δίκτυα παροχής διανομής αερίου για οικιακή χρήση. Είναι αγωγοί με εντελώς διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά που καμία σχέση δεν έχουν με το δίκτυο διανομής που η πίεση δεν ξεπερνά τις 1-3 ατμόσφαιρες ενώ σε αυτούς η πιέσεις αφορούν ατμόσφαιρες της τάξης των 50- 200bar.Και γι αυτό διοργανώνει εκδρομές σε περιοχές που γεωγραφικά και τεχνικά καμία σχέση δεν έχουν και δεν μπορεί να συγκριθούν με το συγκεκριμένο έργο και την τουριστική περιοχή Συβότων-Πέρδικας –Πάργας. Τι σχέση έχει το Σιδηρόκαστρο Σερρών με την προαναφερθείσα περιοχή; Όταν η μία αφορά μια περιοχή γεωργική πεδινή σιτηρών Και άλλων δημητριακών και η άλλη ορεινή ημιορεινή δασώδη και με ελαιώνες βαθύρριζη βλάστηση; Πως θα αποκατασταθεί το τοπίο όπως ισχυρίζεται η ΔΕΠΑ αφού η ίδια παραδέχεται ότι ο διάδρομος διέλευσης του αγωγού δεν επιτρέπεται βαθύρριζη βλάστηση; Δεν θα είναι ένα ορατό ποτάμι στην καρδιά της Τουριστικής Περιοχής;
Η επικινδυνότητα των αγωγών λογω των υψηλών πιέσεων δεν αμφισβητείται ούτε από το κ. Νάτσικα αφού σε αντίστοιχη ερώτηση Νομαρχιακού συμβούλου το 2004 απαντά: «Ατυχήματα γίνονταν, γίνονται και θα γίνονται». (Πρακτικά Νομαρχιακού Συμβουλίου Θεσπρωτίας 13 Οκτωβρίου 2004). Αλλά το επιβεβαιώνει και η διεθνής βιβλιογραφία και ειδησιογραφία αφού τα τελευταία 20 χρόνια καταγράφονται 1400 ατυχήματα, εκρήξεις αγωγών. Είναι συμβατή αυτή η εκδοχή με τον Τουρισμό και τις υπηρεσίες που παρέχει; Ας το σκεφτούν όσοι άκριτα συνηγορούν με τις προθέσεις της ΔΕΠΑ και των Κυβερνήσεων.
Ο κ. Νάτσικας αποκρύπτει τις μελλοντικές επεκτάσεις που θα γίνουν στην περιοχή με βιομηχανικού τύπου εγκαταστάσεις, την διέλευση και άλλων αγωγών όπως είναι ήδη προγραμματισμένο για τον Ρώσικο Αγωγό τον λεγόμενο SOUTH STREME και όλοι οι χάρτες απεικονίζουν ότι διέρχεται από την ίδια περιοχή και η ΔΕΠΑ έχει προχωρήσει στην σύσταση εταιρείας με την ρώσικη GAZPROM. Ο ίδιος ο κ. Νάτσικας σε τηλεοπτική συζήτηση στο τηλεοπτικό σταθμό ARTATV δηλώνει ότι το εργοστάσιο συμπίεσης θα είναι παράγοντας δημιουργίας ΒΙΟΠΕ στην περιοχή. Αν όλα αυτά δεν είναι η μετατροπή της περιοχής σε νέα Ελευσίνα τότε πως ορίζεται ο χαρακτήρας μιας περιοχής ως αμιγώς τουριστική;
Ο κ. Νάτσικας ισχυρίζεται ότι μετά την διαφωνία της τοπικής κοινωνίας αναζήτησε άλλες περιοχές. Πρόκειται περί ενός μεγάλου ψεύδους. Όλες οι νέες χαράξεις είναι εντός των ορίων της Κοινότητας Πέρδικας και απέχουν μεταξύ τους μερικές εκατοντάδες μέτρα. Επηρεάζουν με τον ίδιο τρόπο την Τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και γι αυτό δεν γίνονται αποδεκτές από την τοπική κοινωνία. Το αίτημα των τοπικών κοινωνιών από τα Σύβοτα μέχρι την Πάργα είναι ένα. Άλλη περιοχή διέλευσης του αγωγού και των εγκαταστάσεων μακριά από την τουριστική περιοχή που δεν θα δημιουργεί πρόβλημα .
Ο αγωγός ITGI δεν πρόκειται να φέρει αέριο στην Ήπειρο είναι αγωγός transit που σκοπό έχει μεταφορά φυσικού αερίου στην Ιταλία. Αυτό το επιβεβαίωσε πρόσφατα στην Βουλή ο υφυπουργός κ. Μανιάτης αυτό λένε οι προμελέτες . Το να εξακολουθεί ο κ. Νάτσικας και η ΔΕΠΑ να παραπλανά τους πολίτες της Ηπείρου με πολυέξοδες καταχωρήσεις στον τύπο και τους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς δεν πετυχένει τίποτα άλλο από την σφυρηλάτηση της ενότητας του αγώνα και την αύξηση της δυσπιστίας και καχυποψίας για τις προθέσεις της.
Όσον αφορά την Κυβέρνηση οφείλει να υλοποιήσει την προεκλογική δέσμευση της για ριζική αλλαγή της χωροθετησης μακριά από την τουριστική ζώνη του Ν. Θεσπρωτίας. Διαφορετικά κάθε αδιαλλαξία θα οδηγήσει τα πράγματα σε Νέα Κερατέα με ποιο ακραία χαρακτηριστικά.
Κύριε Διευθυντά για ότι αναφέρουμε στο κείμενο μας υπάρχουν τα αποδεικτικά στοιχεία τα οποία ανά πάσα στιγμή είναι στην διάθεση σας. Μας συγχωρείται για το μακροσκελές της απάντησης αλλά η σοβαρότητα του θέματος είναι πολύ μεγάλη και αφορά το παρόν και το μέλλον μιας ολόκληρης τοπικής κοινωνίας, που απειλείται φανερά από την αδιαλλαξία της ΔΕΠΑ που απροκάλυπτα έρχεται στην περιοχή με γνώμονα να υπηρετήσει τα στενά της συμφέροντα. Αυτό δεν θα το επιτρέψουμε υπομένοντας κάθε κόστος.
ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΕΡΔΙΚΑΣ
http://perdika-thesprotias.blogspot.com/2011/04/blog-post_7133.html