Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή, 3 Ιουλίου 2011

ΤΑ ΠΑΝΩ - ΚΑΤΩ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΕΙ - ΤΕΙ!

Με το νέο νόμο – πλαίσιο που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας…
ΤΑ ΠΑΝΩ–ΚΑΤΩ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΕΙ–ΤΕΙ!
Ποιες είναι οι βασικές αλλαγές που προτείνονται
Κρίσιμη η σημερινή Σύνοδος των Πρυτάνεων στο Βόλο
Νέα μέτωπα ανοίγει η Κυβέρνηση, αυτή τη φορά στο χώρο της παιδείας, με το νέο νόμο πλαίσιο που προωθεί για ριζικές αλλαγές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, την στιγμή μάλιστα που η ελλιπής χρηματοδότηση έχει γονατίσει πολλά Ανώτατα Εκπαιδευτικά μας Ιδρύματα, μεταξύ των οποίων το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το ΤΕΙ Ηπείρου.
Στη σημερινή Σύνοδο στο Βόλο, οι Πρυτάνεις αναμένεται να καθορίσουν τη στάση που θα κρατήσουν όσον αφορά στις αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας και τις οποίες παρουσίασε στο άτυπο υπουργικό συμβούλιο η Α. Διαμαντοπούλου. Οι πρώτες αντιδράσεις έχουν ήδη εκφραστεί κυρίως όσον αφορά την τριετή φοίτηση, ενώ σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Τρ. Αλμπάνης έκανε λόγο για μεγάλες περικοπές στα ΑΕΙ, ενώ εξέφρασε την δυσαρέσκειά του για τον τρόπο γενικά που η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει τα Πανεπιστήμια. Αναμένονται οι αντιδράσεις των φοιτητών που είναι σίγουρο ότι θα είναι σφοδρές και οργισμένες απέναντι στην τρόϊκα και τα κατοχικά τσιράκια της που έχει βάλει να κυβερνούν. Το καλοκαίρι προβλέπεται σίγουρα πολύ θερμό!

ΝΕΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ. ΕΙΣΑΓΕΤΑΙ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΝΑΤΖΕΡ ΛΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ
Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις το μοντέλο διοίκησης αλλάζει, αφού καθιερώνονται συμβούλια των Ιδρυμάτων που αποτελούνται από πανεπιστημιακούς (του ιδίου ιδρύματος δηλαδή) αλλά και προσωπικότητες εκτός αυτού, οι οποίες εκλέγουν τον Πρύτανη μετά από πρόσκληση διεθνούς ενδιαφέροντος.
Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις: Θεσπίζεται το Συμβούλιο Ιδρύματος, όπου οι βασικές του αρμοδιότητες είναι ελεγκτικές και εγκριτικές συγκεκριμένων πράξεων της διοίκησης του ιδρύματος. Παράλληλα, το Συμβούλιο έχει την τελική έγκριση του στρατηγικού πλαισίου ανάπτυξης των ιδρυμάτων. Πρύτανης μπορεί να γίνει και ένας άσχετος ιδιωτικός μάνατζερ, που μπορεί να μην έχει καμία σχέση με το πανεπιστήμιο, για να ελέγχει τα έσοδα έξοδα.

ΚΟΒΕΤΑΙ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ…ΠΑΙΔΕΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΛΕΟΝ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΛΕΦΤΑ
Όσον αφορά στη χρηματοδότηση, αυτή κατανέμεται στα ιδρύματα με βάση αντικειμενικά κριτήρια και δείκτες και διακρίνεται σε δύο μέρη.
Το πρώτο μέρος κατανέμεται στα ιδρύματα με βάση τον αριθμό των ενεργών φοιτητών που εγγράφονται σε αυτό και το κόστος σπουδών ανά φοιτητή.
Το υπόλοιπο κατανέμεται στα ιδρύματα με βάση τους ιδιωτικούς δείκτες ποιότητας την χρησιμοποίηση του πανεπιστημίου από ιδιωτικές εταιρείες για τις έρευνες τους και επιτευγμάτων και σύμφωνα με τον βαθμό επίτευξης των στόχων που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ της πολιτείας και των ιδρυμάτων. Προβλέπεται οι φοιτητές να πληρώνουν δίδακτρα. Επίσης όλα τα συγγράμματα και τα βιβλία θα τα πληρώνουν από τη τσέπη τους.

ΣΠΟΥΔΕΣ-ΚΥΚΛΟΙ. 3 ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΩΛΟΧΑΡΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΑΞΙΖΕΙ ΤΙΠΟΤΕ!
Οι σπουδές στην ανώτατη εκπαίδευση οργανώνονται στους τρεις κύκλους του ευρωπαϊκού χώρου ανώτατης εκπαίδευσης.
Ο πρώτος κύκλος συνίσταται στην παρακολούθηση ενός προγράμματος σπουδών και περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστον σε 180 ακαδημαϊκές μονάδες (α.μ.). Ένα έτος αντιστοιχεί τουλάχιστον σε 60 α.μ. Τρία χρόνια δηλαδή. Για να πάρεις ένα κωλόχαρτο που δεν θα αξίζει τίποτε, ούτε εδώ, ούτε βέβαια στο εξωτερικό.
Ένα ίδρυμα μπορεί να οργανώνει και προγράμματα σύντομου κύκλου σπουδών, ως μέρος του πρώτου κύκλου σπουδών ή συνδεδεμένα με αυτόν, που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστο σε 60 και κατά ανώτατο όριο σε 120 α.μ. και οδηγούν στην απονομή διπλώματος σύντομου κύκλου.
Ο δεύτερος κύκλος συνίσταται στην παρακολούθηση προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών και περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστο σε 60 και κατά μέγιστο σε 120 α.μ.
Ο τρίτος κύκλος είναι οι διδακτορικές σπουδές. Μπορεί να περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστο σε 60 και κατά μέγιστο σε 120 α.μ. καθώς και την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής.

ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ…ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΛΕΦΤΑ!!!
Επίσης, δίδεται η δυνατότητα στα ιδρύματα να οργανώνουν και να προσφέρουν προγράμματα σπουδών, ως αποτέλεσμα συνεργασίας των σχολών τους ή σε συνεργασία με άλλα ιδρύματα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και σε ξένη γλώσσα, καθώς και ειδικά προγράμματα διά βίου μάθησης, με παραδοσιακές μορφές και εξ αποστάσεως. Με το αζημίωτο βέβαια!!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ. Ο ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΘΑ ΧΡΩΣΤΑΕΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΣΥΝΤΑΞΗ
Με υπουργική απόφαση ορίζονται οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση άτοκων δανείων σε φοιτητές (πρώτου κύκλου) ή σε ορισμένες άλλες κατηγορίες φοιτητών, από πιστωτικά ιδρύματα της χώρας, με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου και δυνατότητα τμηματικής αποπληρωμής του δανείου μετά την έναρξη απασχόλησής τους ή την απόκτηση ατομικού εισοδήματος. Αυτός δηλαδή που θα τελειώνει το Πανεπιστήμιο, θα χρωστάει για 30 χρόνια!

ΕΝΙΑΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑΝ ΑΞΙΑ ΠΛΕΟΝ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ
Για την οργάνωση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών προγραμμάτων σπουδών τα ιδρύματα συστήνουν μεταπτυχιακή σχολή. Για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων διά βίου μάθησης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τα ιδρύματα συστήνουν σχολή διά βίου μάθησης ή/ και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Οι σχολές αυτές οργανώνονται και διοικούνται με διακριτό τρόπο. Τα ΑΕΙ μπορούν να οργανώνουν μονοετείς και διετείς σπουδές με τρόπο που ορίζει το κάθε ίδρυμα.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ. ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΑΧΘΟΥΝ ΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΒΛΑΜΜΕΝΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΕΣΟΝ.
Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς: Το διδακτικό και ερευνητικό έργο στα ΑΕΙ ασκείται από καθηγητές, οι οποίοι διακρίνονται σε καθηγητές, αναπληρωτές καθηγητές και επίκουρους καθηγητές. Οι καθηγητές και αναπληρωτές εκλέγονται ως μόνιμοι.
Τα ΑΕΙ δύνανται επίσης να αναθέτουν τη διδασκαλία μαθημάτων σε εντεταλμένους διδασκαλίας με ατομικές, ανανεώσιμες, συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, πλήρους απασχόλησης, διάρκειας ενός ως τριών ακαδημαϊκών ετών και με ανώτατο συνολικό όριο τα πέντε έτη.
Εξάλλου, τα ιδρύματα μπορούν να ιδρύουν και να διατηρούν επώνυμες έδρες διδασκαλίας και έρευνας (από κληροδοτήματα, χορηγίες, κλπ.) ύστερα από έγκριση των ακαδημαϊκών τους οργάνων.

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΑΣΥΛΟ. ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ!!!!!
Όσον αφορά το ακαδημαϊκό άσυλο, εκλείπει ακόμα και η αναφορά του, το καταργούν δηλαδή. Το Πανεπιστημιακό Άσυλο, που χαρακτηρίζει μια Δημοκρατική χώρα, καταργείται από τη σημερινή χούντα της τρόϊκα.

http://www.proinoslogos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=5788&catid=33












Από οκτώ Ενώσεις και Συλλόγους της Ηπείρου
Κοινό μέτωπο για υπεράσπιση Δημόσιας Εκπαίδευσης – Υγείας
Ποιοι είναι οι τρεις βασικοί άξονες του αγώνα τους…
«Εν ονόματι ενός δήθεν εξορθολογισμού των δημοσίων οικονομικών, αντί να αυξάνονται -όπως θα έπρεπε- οι δαπάνες και η υποστήριξη για τους δύο πυλώνες της κοινωνικής πρόνοιας, την Παιδεία και την Υγεία, βιώνουμε ένα πρωτοφανές μπαράζ περικοπών, καθυστερήσεων στην εκταμίευση εγκεκριμένων και πάγιων κονδυλίων, ανακολουθιών στη μισθοδοσία και αναστολής διορισμών που εγγίζει τα όρια της επίσημης απάτης»!
Αυτό τονίζουν οκτώ Σύλλογοι και Ενώσεις της Ηπείρου, οι οποίοι μετά από κοινή συνάντησή τους αποφάσισαν να συντονίσουν ένα μέτωπο υπεράσπισης της δημόσιας εκπαίδευσης και της δημόσιας υγείας.
Οι Φορείς που εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση είναι οι: Σύλλογος Μελών ΔΕΠ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Σύλλογος Διδασκόντων ΤΕΙ Ηπείρου, ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας εκπαίδευσης Νομού Ιωαννίνων, Ένωση Ιατρών Νοσοκομείων Ηπείρου, Σύλλογος ΕΕΔΙΠ-1 Πανεπ. Ιωαννίνων, Σύλλογος ΕΕΔΙΠ-2 Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Σύλλογος ΕΤΕΠ Πανεπ. Ιωαννίνων.
Όπως τονίζουν «από τότε που άρχισε η εφαρμογή του λεγόμενου μνημονίου, η χώρα βρίσκεται σε περιδίνηση, η κοινωνία πιέζεται ασφυκτικά, οι αντοχές και οι όποιες παρακαταθήκες εξαντλούνται ταχύτατα. Και, βέβαια, μαζί μ’ αυτά συμβαίνει και κάτι άλλο: o τόπος απογυμνώνεται σιγά-σιγά από κάθε πηγή εθνικού εισοδήματος και δημόσιου πλούτου, με συνέπεια να γίνεται ολοένα και πιο ευάλωτος σε εξωτερικές επιβουλές».
ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ…
Οι οκτώ φορείς στην ανακοίνωσή τους γνωστοποιούν ότι οι αγώνες τους θα κινηθούν σε τρεις βασικούς άξονες, λαμβάνοντας υπόψη:
- Την προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των σχολείων, των πανεπιστημίων, των τεχνολογικών ιδρυμάτων και των νοσοκομείων που εντέλλονται από το Σύνταγμα και την Πολιτεία να παρέχουν δωρεάν τα πιο αυτονόητα κοινωνικά αγαθά, δηλαδή την Παιδεία και την Υγεία.
- Την εξασφάλιση των απαραίτητων όρων λειτουργίας των δημόσιων ιδρυμάτων που απειλούνται με τις επίσημες και τις ανεπίσημες περικοπές, τις απολύσεις, τις συγχωνεύσεις χωρίς κανένα μέτρο ή εκπαιδευτική σκοπιμότητα.
- Την υπεράσπιση και τη διεύρυνση των εργασιακών δικαιωμάτων μας, ως δημοσίων λειτουργών που αγωνίζονται -όπως κάθε άλλος εργαζόμενος- για το ψωμί, την οικογένειά τους και το ελάχιστο μιας αξιοπρέπειας που έχουν με το παραπάνω κερδίσει με κόπο και πολλή δουλειά.
http://www.proinoslogos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=5784&catid=13