Εμποροβιοτεχνικός σύλλογος Ηγουμενίτσας: Ανταπάντηση στόν Δήμαρχο για τήν ελεγχόμενη στάθμευση
Αναγκαζόμαστε να επανέλθουμε στο θέμα των παρκόμετρων, μετά την απάντηση που έστειλε στην πρώτη ανακοίνωσή μας, ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας. Αποκαθιστούμε την αλήθεια:
1. Στην πρόσκληση του δημοτικού συμβουλίου, το θέμα, προς συζήτηση και λήψη απόφασης, ήταν: «Παρουσίαση προτάσεων για ελεγχόμενη στάθμευση στο Δήμο Ηγουμενίτσας από το Ε.Μ.Π. και έγκριση προγραμματικής σύμβασης».
Η Προγραμματική Σύμβαση περιλαμβάνει την πραγματοποίηση μελέτης στάθμευσης και την εγκατάσταση, διαχείριση και παροχή υπηρεσιών του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης.
Αυτή η Σύμβαση υπερψηφίστηκε και μάλιστα προχώρησαν ακόμη παραπέρα, επιβάλλοντας, άμεσα, παρκόμετρα στις οδούς Κύπρου και Εθνικής Αντίστασης, ενώ θα πραγματοποιείται η μελέτη.
Αυτή δεν είναι «κατεπείγουσα συζήτηση»; κι αν χρειάζεται κανονιστική απόφαση, για ποιο λόγο κλήθηκε να...
αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο;
2. Την Κανονιστική Απόφαση θα την προτείνει η Δημαρχιακή Επιτροπή; είναι η ίδια Επιτροπή που προτείνει τους «κανονισμούς λειτουργίας» του παζαριού στο Λαδοχώρι και στον πεζόδρομο της Γρ. Λαμπράκη και «φροντίζει» για την εφαρμογή τους; η δημόσια διαβούλευση που θα προηγηθεί δεν θα έχει την τύχη των προηγουμένων, που οι θέσεις του Εμπορικού Συλλόγου αγνοήθηκαν πλήρως;
3. Κατηγορείται ο Σύλλογος για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, κι απαλλάσσεται ο Δήμος Ηγουμενίτσας για την τρομακτική καθυστέρηση της ασφαλτόστρωσης της Κύπρου που ολοκληρώθηκε μετά από μεγάλη κινητοποίηση των αγανακτισμένων εμπόρων της πόλης; για τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων που έγινε για να γεμίσει η πόλη με τραπεζοκαθίσματα;
Κι εν πάση περιπτώσει, αυτά έχει να απαντήσει ο κύριος Δήμαρχος στις καταγγελίες μας για το κυκλοφοριακό πρόβλημα;
Για τον περιφερειακό, τα πάρκινγκ, την εκ περιτροπής στάθμευση στην Κύπρου και τα υπόλοιπα, γιατί δεν απαντάει;
4. Σε ό,τι αφορά στο πάρκινγκ του ΟΛΗΓ, ευχαριστούμε την πρώην διοίκηση που τήρησε τις δεσμεύσεις που μας έδωσε τότε. Ο εμπορικός σύλλογος κάνει δημόσιες κι επίσημες παρεμβάσεις. Για τυχόν δημόσια παρέμβαση του Δήμου Ηγουμενίτσας, δεν γνωρίζουμε.
5. Όσο για τη μεταφορά του ΚΤΕΛ, ο σύλλογος δεν αντέδρασε ποτέ. Ζήτησε να υπάρξει αστική γραμμή εξυπηρέτησης των καταναλωτών, μόνο.
6. Τέλος, στη διαπίστωση του κυρίου Δημάρχου περί «σημαντικότατης βελτίωσης του κυκλοφοριακού στο κέντρο» ας απαντήσουν οι συμπολίτες μας, που ζουν καθημερινά την αφόρητη κατάσταση και πλέον, ούτε στα «διαπλατυσμένα» πεζοδρόμια δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν
Από το ύφος και το περιεχόμενο της απάντησης του κυρίου Δημάρχου, αντιλαμβανόμαστε ότι και σε τόσο ζωτικά θέματα, ο Δήμος Ηγουμενίτσας αντιμετωπίζει με υπεροψία τους κοινωνικούς φορείς και δεν έχει συναίσθηση των προβλημάτων.
Αντί να αναλωνόμαστε σε αντιπαράθεση απόψεων, μέσω των εφημερίδων, θα ήταν χρησιμότερο για τον τόπο και τη λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος να συνεργαστούμε, πάνω στη βάση που θέσαμε στην προηγούμενη επιστολή μας:
• να «παγώσει» κάθε συζήτηση για τα παρκόμετρα
• να υπάρξει ουσιαστική καταγραφή του κυκλοφοριακού προβλήματος, σε κάθε του λεπτομέρεια
• να αναζητηθούν όλες οι δυνατές λύσεις για την ανακούφιση της υπάρχουσας κατάστασης (τουλάχιστον νέα πάρκινγκ, περιφερειακός)
• να ζητηθεί η γνώμη εμπόρων και καταναλωτών για την ελεγχόμενη στάθμευση.
Εμείς, έτσι αντιλαμβανόμαστε τον ρόλο και τις υποχρεώσεις των φορέων απέναντι στους πολίτες.
Υ.Γ.: Τελικά, ποιος επιβάλει το αντίτιμο στα παρκόμετρα; ο Δήμος, το Πολυτεχνείο ή κάποια ιδιωτική εταιρεία; ή μήπως να ρωτήσουμε τον Δήμο Τρικάλων;
http://e-igoumenitsa.gr/news/igoumenitsa/4876-2010-08-07-09-55-00.html
Το ιστορικό της ''κόντρας'':
Απάντηση του Δημάρχου Ηγουμενίτσας σε επιστολή του Εμπ. Σ. Ηγουμενίτσας για την ελεγχόμενη στάθμευση
Με αφορμή επιστολή του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου, με τίτλο «Ελεγχόμενη Στάθμευση ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ο Δήμος Ηγουμενίτσας!!!», θα ήθελα να ενημερώσω εσάς και το αναγνωστικό σας κοινό, για να μην δημιουργούνται εντυπώσεις και παρερμηνείες, τα εξής :
1. Το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης, ήταν στην ημερήσια διάταξη της πρόσκλησης του Δημοτικού Συμβουλίου και δεν συζητήθηκε ως κατεπείγον όπως λανθασμένα ισχυρίζονται οι υπογράφοντες την επιστολή.
2. Θα έπρεπε, να γνωρίζουν επίσης, αλλά και αν δεν γνώριζαν έπρεπε πρώτα να ενημερωθούν, ότι η προώθηση ελεγχόμενης στάθμευσης καθώς και οι χώροι υλοποίησης του μέτρου για να έχουν εφαρμογή πρέπει να τύχουν ψήφισης «Κανονιστικής Απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου»(άρθρο 79 του Νόμου 3463/2006).
Τις Κανονιστικές Αποφάσεις, εισάγει προς συζήτηση και ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο ή Δημαρχιακή Επιτροπή και η νομιμοποίηση της απόφασης, απαιτεί απόλυτη πλειοψηφία των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου.
Επιπροσθέτως πριν το θέμα παραπεμφθεί προς συζήτηση και ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο, τίθεται για διάστημα τουλάχιστον δέκα ημερών σε δημόσια διαβούλευση.
Πού βλέπουν λοιπόν τα μέλη του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου, ότι είναι προαποφασισμένα ζητήματα, και δεν θα ζητηθεί η άποψη των φορέων;
3. Καλό θα ήταν επίσης να ενημερωθούν για το πώς επετεύχθη η συνηγορία της δωρεάν στάθμευσης στο παλιό λιμάνι, από την απελθούσα διοίκηση της Ο.Λ.Η.Γ. ΑΕ.
Ένα Δ.Σ που δεν μπόρεσε να πείσει τα μέλη του όσο γινόταν τα Έργα στην οδό Κύπρου, να μην κατεβάζουν τα αυτοκίνητά τους για να βοηθήσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, παρά και την σχετική παραινετική επιστολή του Δημάρχου, είναι λίγο δύσκολο να πείσει την όποια διοίκηση της Ο.Λ.Η.Γ. Α.Ε. για οποιοδήποτε θέμα.
Τώρα για την Ιστορία. Να θυμίσω, ότι το Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου, ήταν ενάντια στην μεταφορά του ΚΤΕΛ από το κέντρο της πόλης. Πέραν λοιπόν από την σημαντικότατη βελτίωση του κυκλοφοριακού στο κέντρο , ας αναρωτηθούν οι φίλοι έμποροι και επαγγελματίες του Δήμου Ηγουμενίτσας αν τελικά η μεταφορά του τους έβλαψε ή τους ωφέλησε .