Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 2 Μαρτίου 2010

Καρτέρει και έρχεται

Καρτέρει και έρχεται.
Από τις αρχές Νοεμβρίου, ο δρόμος από Μεσοβούνι προς Καρτέρι, ένας δρόμος που συντομεύει και κυρίως… διασφαλίζει την πρόσβαση προς την Πάργα, δόθηκε στην κυκλοφορία με ευθύνη του οδηγού. Το έργο αναμενόταν να έχει τελειώσει οριστικά στα τέλη Ιανουαρίου.Μπήκε ο Μάρτιος και ο δρόμος ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί.Φτάνοντας στο Καρτέρι, υπάρχει ένα μικρό κομμάτι χωματόδρομου, ενώ κόμβος για την ασφαλή έξοδο και είσοδο των αυτοκινήτων στην εθνική οδό Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας, δεν υφίσταται.Οι σημαντικές αυτές παρεμβάσεις αναμένεται αυτή τη φορά να γίνουν μέχρι τέλη Μαρτίου. «Ο εργολάβος έχει πάρει παράταση μέχρι 31 Μαρτίου. Έγιναν κάποιες καταπτώσεις στον δρόμο, οπότε καθυστέρηση η ολοκλήρωσή του» τονίζει ο νομάρχης Θεσπρωτίας Βασίλης Γιόγιακας. «Ελπίζουμε τον Απρίλιο το έργο να έχει παραδοθεί» επισημαίνει.Τα παράλια της Θεσπρωτίας αλλά και της Πρέβεζας περιμένουν πώς και πώς να τελειώσει το συγκεκριμένο έργο από το οποίο προσδοκούν αύξηση της τουριστικής κίνησης. Ο δρόμος αυτός συνδέει την Εγνατία οδό με την παραλιακή οδό και κατ’ επέκταση με την τουριστικά αναπτυγμένη περιοχή του νομού Θεσπρωτίας, αλλά και με την Πάργα, καθώς οι οδηγοί θα αποφεύγουν το γεμάτο στροφές και επικίνδυνο οδικό τμήμα μετά την Παραμυθιά. Το καλοκαίρι πάντως, αν όλα πάνε καλά, οι επισκέπτες θα είναι σε θέση να γλιτώνουν χρόνο και κυρίως ταλαιπωρία.
Εν μέσω αντιπαράθεσης
Τα 7 αυτά χιλιόμετρα του νέου δρόμου, που χρηματοδοτούνται από την κοινοτική πρωτοβουλία Interreg III, με προϋπολογισμό 10,8 εκατομμυρίων ευρώ, ξεκίνησαν μετά από πολλές δυσκολίες και πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ του πρώην γενικού γραμματέα Περιφέρειας Ηπείρου Δημήτρη Πανοζάχου και του πρώην υφυπουργού Αντώνη Μπέζα. Το έργο επρόκειτο να ενταχθεί στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (ΚΠΣ) αλλά «σκάλωσε». Μετά πήρε τον δρόμο του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, μετά από… εισήγηση του κ. Πανοζάχου, και τελικά κατέληξε στο Interreg (και στην αποκλιμάκωση της πολιτικής έντασης). Ο δρόμος Μεσοβούνι-Καρτέρι δεν είναι το μοναδικό έργο που περιμένει ο νομός Θεσπρωτίας. Η πιο μεγάλη αγωνία του παραμένει το έργο της βελτίωσης της παραλιακής οδού από τον (υπό κατασκευή) κόμβο Καρτερίου μέχρι τον κόμβο Πάργας, η δημοπράτηση του οποίου σταμάτησε μετά από απόφαση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μέχρι νεωτέρας. Το έργο πάντως είναι ενταγμένο ακόμα στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ), από όπου επρόκειτο να χρηματοδοτηθεί.
ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ
epirusgate.blogspot