Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Νίκησαν οι κάτοικοι της Θεσπρωτίας. Ακυρώθηκαν τα σχέδια για τον αγωγό!

Υποστολή της σημαίας του πολέμου στην Πέρδικα!
Ακυρώθηκαν τα σχέδια για τον αγωγό ITGI
Κύκνειο άσμα, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, για τον ελληνοϊταλικό αγωγό φυσικού αερίου, που είχε αποτελέσει αφορμή διενέξεων σε τοπικό επίπεδο.
Και το τέλος, στο έγκλημα εναντίον των Θεσπρωτών και Ηπειρωτών γενικότερα για τη διασύνδεση με το φυσικό αέριο, στο οποίο δεν θα είχε καμία απολαβή η Ήπειρος ενώ θα καταστρεφόταν όλες οι παραλίες της και θα τίθονταν σε κίνδυνο οι ζωές των Ηπειρωτών, δεν επέρχεται εξαιτίας των αντιδράσεων στη διέλευση του αγωγού, ο οποίος εκρήγνυται όπως έχει αποδειχτεί ιστορικά σε πολλές περιπτώσεις, αλλά λόγω της απόφασης της Shah Deniz, (κοινοπραξία που έχει αναλάβει την ανάπτυξη του έργου φυσικού αερίου στα ανοιχτά του Αζερμπαϊτζάν), να μειώσει τους διαδρόμους μεταφοράς φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, αποφασιστικός παράγων για την επιλογή του ΤΑΡ, έναντι του ITGI, από την κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ, αποτέλεσε το συνολικά μικρότερο κόστος του πρώτου, η οικονομική ευρωστία των 3 αρχικών μετόχων του (ενεργητικό άνω των 100 δισ. ευρώ) όπως και το χαμηλότερο σχετικά κόστος που θα απαιτηθεί για τον διπλασιασμό της δυναμικότητάς του από 10 σε 20 δισ. κυβικά μέτρα το χρόνο.
Η Shah Deniz, ανακοίνωσε ότι εξαίρεσε τον αγωγό ITGI με τον οποίο θα μεταφερόταν το προϊόν στην Ευρώπη.
Η ανακοίνωση της κοινοπραξίας ότι μειώνει τις διαδρομές μεταφοράς του φυσικού αερίου είναι η πρώτη μεγάλη απόφαση που λαμβάνεται μέσα στα πολλά χρόνια διαδικασίας του έργου, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για τη διασπορά της προσφοράς στην Ευρώπη.
Την ανακοίνωση έκανε ο πετρελαϊκός κολοσσός BP PLC, που έχει σημαντικό μερίδιο στη Shah Deniz.
Αυτό σημαίνει ότι το άλλο αντίστοιχο έργο που αποκαλείται Trans-Adriatic Pipeline θα συζητηθεί κατ’ αποκλειστικότητα για τη μεταφορά του φυσικού αερίου από την Κασπία Θάλασσα στην Ιταλία. Πάντως, τα δύο άλλα έργα, ο αγωγός Nabucco και ο αγωγός South East Europe Pipeline, που τα δύο σχεδιάζονται για να μεταφέρουν το αέριο στην κεντρική Ευρώπη, δεν ακυρώθηκαν.
Η κοινοπραξία εξαίρεσε από το συνολικό έργο τον αγωγό διασύνδεσης Τουρκίας-Ελλάδας-Ιταλίας (Interconnector Turkey-Greece-Italy - ITGI) μέσα από τον οποίο θα μεταφερόταν το αέριο στην Ευρώπη και αποτελεί φυσικά μια χαρμόσυνη είδηση για την περιοχή μας , αφού χάρη τις αντιδράσεις για τη χωροθέτηση, η αναγκαιότητα παροχής φυσικού αερίου για όλη την Ήπειρο ήταν προφανές ότι δεν θα εξυπηρετούνταν, γιατί ο εκρηκτικός αγωγός ήταν tranzit.
Από την Edison, δήλωσαν ότι η εταιρεία δεν θα σχολιάσει την απόφαση της Κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ, έως ότου η εταιρεία λάβει την επίσημη ανακοίνωση, ενώ επιβεβαίωσαν την ισχυρή στήριξη στον αγωγό ITGI.
Πηγές της διοίκησης της ΔΕΠΑ ανέφεραν ότι θα εξεταστεί η συμμετοχή της στον ΤΑΡ, καθώς όπως είναι γνωστό ήδη η κοινοπρακτική εταιρεία (Statoil, EGL, E.ON) επανειλημμένα είχε καλέσει και άλλες εταιρείες να μετάσχουν στο σχήμα.
Τέλος, σε δήλωσή του ο Ρίκαρντ Σκούφιας, Country Manager του TΑΡ για την Ελλάδα, δήλωσε:
«Προφανώς και είμαστε ευχαριστημένοι από την απόφαση της κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ. Η επιλογή αυτή αποτελεί μία νίκη για την Ελλάδα, και επιβεβαιώνει τον ΤΑΡ (Trans Adriatic Pipeline), και τον Ελληνικό δρόμο, μία ισχυρή προοπτική για το Νότιο Διάδρομο Φυσικού Αερίου. Όπως έχω πει αρκετές φορές, οι δεσμεύσεις μας έναντι της Ελλάδας παραμένουν ισχυρές, και πιστεύω ότι αυτό αποτελεί ένα δυνατό μήνυμα στους διεθνείς επενδυτές για την Ελλάδα. Θα συνεχίσουμε τη συνεργασία μας με την κυβέρνηση και τις άλλες ελληνικές αρχές».
Σημειώνεται ότι ο αγωγός ΤΑΡ συνδέεται με το ελληνικό δίκτυο στο ύψος της Κομοτηνής. Διασχίζει κατά μήκος τη Θράκη και τη Μακεδονία και εισέρχεται στην Αλβανία περίπου από το ύψος της Καστοριάς. Καταλήγει δε υποθαλασσίως στην Ιταλία.
Η κοινοπραξία του ΤΑΡ έχει ανακοινώσει ότι θα χρηματοδοτήσει από ίδιους πόρους το όλο έργο, ο προϋπολογισμός του οποίου επί ελληνικού εδάφους ξεπερνά τα 700 εκατομμύρια ευρώ.
http://892fm.blogspot.com/2012/02/itgi.html