Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 7 Απριλίου 2009

Δεν θα... τρυπηθεί η περίφημη... Παλιοβούνα μετά το Αντίρριο

Δεν θα... τρυπηθεί η περίφημη.... Παλιοβούνα μετά το Αντίρριο

Δεν θα... τρυπηθεί η περίφημη... Παλιοβούνα μετά το Αντίρριο για να κατασκευαστούν δίδυμες σήραγγες στο πρώτο κομμάτι της Ιόνιας οδού, υποστηρίζει η προσωρινή Επιτροπή Αγώνα κατοίκων και φορέων της Αιτωλοακαρνανίας καλώντας να αντιδράσουν οι φορείς της Β.Δ Ελλάδας και όχι μόνο στην επιχειρούμενη υποβάθμιση του αυτοκινητόδρομου και στην περιβαλλοντική και άλλη επίπτωση στην περιοχή.Αν και η πληροφορία, ότι τελικά επιλέγεται η λύση του «μπαλκονιού» στην πλαγιά του βουνού, δεν κατέστη δυνατό να διασταυρωθεί χθες από επίσημο φορέα, φαίνεται ότι έχει βάση, δεδομένου ότι τους τελευταίους μήνες «παίζουν» και τα δυο σενάρια, τη μια να γίνουν, όπως αρχικά είχε επιλεγεί οι σήραγγες και την άλλη να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος στηριγμένος σε εξωτερικά βάθρα.Την ώρα που η έναρξη κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου καθυστερεί και ούτε στην περιοχή μας, πλην των προετοιμασιών για τη σήραγγα Αμπελιάς, προχωρά, τα ... νέα από το άλλο άκρο είναι δυσάρεστα και για τους Ηπειρώτες, αφού η σήραγγα, όπως έχουμε δει και στην Εγνατία αποτελεί την καλύτερη λύση για το... πέρασμα ορεινών όγκων με ασφάλεια και λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον.Η μελέτη δεν προβλέπει σήραγγα...Σύμφωνα με την Επιτροπή Αγώνα η έναρξη εργασιών και στο τμήμα του που ενώνει το Ρίο με την Βασιλική (τμήμα Παλιοβούνας) έγινε αποδεκτή με μεγάλη ικανοποίηση και υπήρξαν διαβεβαιώσεις των αρμοδίων, αποφάσεις των οργάνων της τοπικής αυτοδιοίκησης και ανακοινώσεις του τύπου ότι θα κατασκευαστεί δίδυμη σήραγγα (τούνελ), επιλογή βέλτιστη από περιβαλλοντική, αισθητική και κυκλοφοριακή άποψη. Επίσης, ότι θα διατηρηθεί και το παλαιό τμήμα, εναλλακτικά, ως διαδρομή χαμηλής ταχύτητας.«Δυστυχώς, αναφέρει, μόλις πρόσφατα πληροφορηθήκαμε ότι σύμφωνα με την επίσημη μελέτη δεν προβλέπεται σήραγγα αλλά εξωτερικός δρόμος – «μπαλκόνι» πάνω στο ίχνος της υφιστάμενης οδού και ότι η κατασκευή του πρόκειται να αρχίσει άμεσα».Πάντα σύμφωνα με την Επιτροπή θα υπάρξουν κοινωνικές επιπτώσεις και άμεσοι κίνδυνοι κατά την κατασκευή των έργων και ειδικότερα:-Αν κατασκευαστεί ο εξωτερικός δρόμος, όλη η περιοχή των περίπου 4 χλμ. θα μετατραπεί σε ένα εργοτάξιο επί σειρά ετών. Ο υπάρχων δρόμος, στην ουσία θα γίνει εργοταξιακός για όλο το διάστημα της κατασκευής, πάνω στον οποίο θα κινούνται βαριά οχήματα (χωματουργικά, γερανοφόρα κ.λπ) και μεγάλα φορτηγά και θα γίνει στήσιμο εξοπλισμού (γερανοί, πρέσες σκυροδέματος, βαριά εκσκαπτικά κ.λπ.).-Παρόλα αυτά, προβλέπεται η διατήρηση της κυκλοφορίας και στα 2 ρεύματα. Όμως, λόγω της στενότητας του υφισταμένου δρόμου, η κυκλοφορία στην καλλίτερη περίπτωση θα γίνεται εκ περιτροπής για τα 2 ρεύματα, με συχνές ολικές διακοπές λόγω των απαιτούμενων εκβραχισμών και ανατινάξεων. Όποτε δε στήνεται γερανοφόρο όχημα, θα απλώνει τα πλαϊνά στηρίγματα και θα καταλαμβάνει όλο το οδόστρωμα. Η κατάσταση θα είναι αφόρητη για κάθε ταξιδιώτη. Πολύ δε περισσότερο απρόβλεπτη σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης από ατύχημα, αστοχία, διαρροή κ.α., αλλά και σε πιθανή περίπτωση αποκόλλησης βράχων, συνεπεία των έργων.-Η κατασκευή των πυλώνων (εκσκαφή, σιδεροπλισμός, καλουπώματα, μπετά κ.λπ.), προβλέπονται εκ των μελετών να γίνουν «εκ των άνω» δηλ. με πρόσβαση από τον υπάρχοντα δρόμο. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τους απότομους γκρεμούς δίπλα στο δρόμο, θα δημιουργήσει συνθήκες εξαιρετικά επικίνδυνες για πρόκληση σοβαρών ατυχημάτων και στους διερχόμενους από τον δρόμο (που θα στενέψει), αλλά και στους εργάτες που θα πρέπει να δουλεύουν κρεμασμένοι δεκάδες μέτρα στον γκρεμό, αφού δεν μπορούν να υπάρχουν επίπεδα εργασίας.-Θα απαιτηθούν μεγάλες ποσότητες αδρανών υλικών που θα μεταφέρονται από αλλού αφού δεν μπορεί και ως εκ τούτου δεν προβλέπεται να λειτουργήσει σπαστήρας επιτόπου. Δεκάδες φορτηγά θα επιβαρύνουν κυκλοφοριακά τον ήδη βεβαρυμένο εργοταξιακό δρόμο.-Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής, ο παλαιός δρόμος δεν θα υπάρχει γιατί θα έχει ενσωματωθεί στον καινούργιο. Έτσι, όλη η Δυτική Ελλάδα θα έχει και πάλι ένα μόνο δρόμο, ο οποίος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης θα κλείνει, και θα κόβεται η Ελλάδα στα δύο. Αν γινόταν σήραγγα, θα υπήρχαν δύο δρόμοι.