Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

Πολιτική Εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας το Σάββατο 19 Γενάρη


Πολιτική Εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το Σάββατο 19 Γενάρη στον πεζόδρομο της πόλης, με την συμμετοχή 4 Βουλευτών
Ένα ζήτημα που μας αφορά όλους
To λιμάνι της Ηγουμενίτσας, βασική υποδομή και συγκοινωνιακός κόμβος στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για την ανάπτυξη όλης της ΒΔ Ελλάδας. Μαζί με την Εγνατία οδό και τους κάθετους άξονες της προς τις γειτονικές βαλκανικές χώρες, την επιβαλλόμενη σύνδεσή του με τα ελληνοαλβανικά σύνορα καθώς και τα αεροδρόμια της Ηπείρου, μπορούν να βοηθήσουν στον σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων συνδυασμένων μεταφορών.
Οι όποιες επενδύσεις και σχεδιασμοί επέκτασης του λιμένος και των λοιπών υποδομών πρέπει να γίνουν και γνώμονα το δημόσιο συμφέρον με σεβασμό στο περιβάλλον και γι’ αυτό απαιτούν την συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων (επιμελητηρίων – αυτοδιοίκησης) της ευρύτερης περιοχής. Δυστυχώς οι πολιτικές των κυβερνήσεων του δικομματισμού (μέσω των διορισμένων τους διοικήσεων) λειτουργούσαν πάντα με προχειρότητα. και στη λογική των πελατειακών σχέσεων Παρ’ όλα αυτά ο Οργανισμός Λιμένος συνέβαλε οικονομικά στη μερική έστω ανάπλαση χώρων κατά μήκος της παράκτιας ζώνης (Σαγιάδα, Ηγουμενίτσα, Πλαταριά, Σύβοτα). Είναι σαφές πως με άλλο θεσμικό πλαίσιο και προφανώς άλλη πολιτική με διαφάνεια θα είχε αποδώσει πολλά περισσότερα στον τόπο. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Θεσπρωτίας είναι κάθετα αντίθετος στην πρόθεση της κυβέρνησης να ολοκληρώσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και μάλιστα υποβαθμίζοντας το ρόλο του, μια και με βάση το σχέδιο νόμου που έθεσε ο αρμόδιος υπουργός κ. Μουσουρούλης σε διαβούλευση, θα υπαχθεί στην διοίκηση λιμένων Δυτικής Ελλάδος, που εδρεύει στη Πάτρα.
Επίσης είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης του, είτε δια της πώλησης των μετοχών του είτε με παραχώρηση της χρήσης του σε ιδιώτες. Επίσης θα πρέπει να τονιστεί πως οι πολιτικές της κυβέρνησης βάζουν το ζήτημα της επισφάλειας της θέσης των εργαζομένων στα λιμάνια, αφού οι θέσεις και οι συνθήκες εργασίας αφήνονται στην τύχη των ιδιωτικών επενδυτικών σχεδίων.
Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που η κατασκευή του ξεπέρασε τα 130εκ. €, μέσω του Οργανισμού του, έχει σημερα αποθεματικό περίπου 12εκ. €, κάτι που αποδεικνύει ότι είναι υγιής οικονομικά και κερδοφόρος οργανισμός και η ιδιωτικοποίησή του, δείχνει την πρόθεση της κυβέρνησης να εκχωρήσει τον δημόσιο πλούτο στους ιδιώτες.
Έχει δε συμμετοχή σε πολλά ευρωπαϊκά προγράμματα και διαθέτει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης στους τομείς της επιβατικής και τουριστικής κίνησης, της κρουαζιέρας αλλά και στον εμπορικό τομέα (αφού προχωράει ο σχεδιασμός του εμπορευματικού κέντρου). Έτσι λοιπόν θα μπορούσε να αναλάβει και να συμμετάσχει σε κοινές ή συμπληρωματικές δράσεις με άλλους οργανισμούς λιμένων με βάση όχι μόνο τα γεωγραφικά κριτήρια, αλλά κατά κύριο λόγο τα επιχειρησιακά. Έτσι θα μπορούσε να συνεργαστεί πχ στο εμπορικό κομμάτι με τους οργανισμούς λιμένων της Εγνατίας, στο τουριστικό με την Κέρκυρα και στο επιβατηγό με την Πάτρα, αφού κάθε οργανισμός λιμένα καταθέσει επιχειρησιακά σχέδια προτάσεων και δράσεων και βρεθούν οι κοινοί τόποι των παραπάνω δράσεων με τον συντονισμό της Γενικής Γραμματείας Λιμένων.
Ανακεφαλαιώνοντας: Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας διαθέτει τεράστια στρατηγικά πλεονεκτήματα και υπό δημόσιο έλεγχο μπορεί να γίνει εμπορική πύλη προς την Δυτική Ευρώπη και τις βαλκανικές χώρες, προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Με την επιβεβλημένη δε ολοκλήρωση των έργων της Β’ φάσης για την πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων και την κατασκευή μαρίνας, καθώς και με την εκπόνηση ολοκληρωμένου σχεδίου τουριστικής ανάδειξης της πολιτιστικής και θρησκευτικής κληρονομιάς της περιοχής (με τον ταυτόχρονο σεβασμό του φυσικού περιβάλλοντος) και την λειτουργία σχετικών με τις μεταφορές τμημάτων ΑΕΙ ή ΤΕΙ, τα πλεονεκτήματα του λιμένος και της περιοχής μας θα φανούν άμεσα.
Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι αν η εκποίηση της δημόσιας περιουσίας (μέσω των δρομολογούμενων συγχωνεύσεων και ιδιωτικοποιήσεων των οργανισμών λιμένων, αλλά και άλλων συναφών πολιτικών όπως η δημιουργία Ειδικών Οικονομικών Ζωνών, μακροχρόνιων εκμισθώσεων δημόσιων εγκαταστάσεων, εκτάσεων και νήσων) ολοκληρωθεί, οι τοπικές κοινωνίες και οικονομίες δεν θα έχουν κανένα λόγο στον σχεδιασμό και υλοποίηση έργων και πολιτικών που αφορούν στις μεταφορές, στα λιμάνια και στη διαχείριση της δημοτικής και δημόσιας περιουσίας. Έτσι η πατρίδα μας θα στερηθεί από ένα σημαντικό αναπτυξιακό μοχλό στην προσπάθεια που θα πρέπει να καταβληθεί για την ανασυγκρότηση της οικονομίας μας.
Η ανάπτυξη του λιμανιού με το δημόσιο χαρακτήρα του απαλλαγμένο από τα πλαίσια του πελατειακού κράτους, μπορεί να αποτελέσει κεντρικό σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής μας. Επομένως σήμερα απαιτείται όσο ποτέ άλλοτε, να αγωνιστούμε για να ακυρώσουμε τις πολιτικές των ιδιωτικοποιήσεων και να συμβάλλουμε όλοι στην εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου εθνικής λιμενικής πολιτικής και διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας μας.
Ενός σχεδίου που απαντά στις πραγματικές οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες μας και θα οδηγήσει στην αξιοποίηση των σημαντικών παραγωγικών δυνατοτήτων της λιμένων μας και των λοιπών μεταφορικών και άλλων συναφών δημόσιων υποδομών μας, προς όφελος του τόπου μας, του ελληνικού λαού και των αναγκών του.
Σας καλούμε σε ανοιχτή συγκέντρωση του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Θεσπρωτίας για το ζήτημα του λιμανιού μας, το Σάββατο 19/1 και ώρα 12:30 στον πεζόδρομο της Ηγουμενίτσας.
Θα παρευρεθούν και θα χαιρετήσουν οι βουλευτές:
Θοδωρής Δρίτσας, (Α’Πειραιά)
Χρήστος Μαντάς, (Ιωαννίνων)
Κώστας Μπάρκας, (Πρέβεζας)
Στέφανος Σαμοΐλης (Κέρκυρας)