Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή, 11 Οκτωβρίου 2009

Oχι στα ξένα πλοία για τα δρομολόγια Ελλάδας-Ιταλίας!

Η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες; Αποδειξέ το! Αγαπάς την Ελλάδα; Αποδειξέ το!
Τα επιχειρηματικά ναυτιλιακά δεδομένα στις γραμμές της Αδριατικής έχουν μπεί σε πορεία σημαντικών αλλαγών. Η κυριαρχία ναυτιλιακών εταιρειών αποκλειστικά ελληνικών συμφερόντων δοκιμάζεται.
Τώρα, μέσω των Μινωικών Γραμμών, συμμετοχή στην Αδριατική θα έχει στο εξής και ο ιδιοκτήτης τους, ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι, ο οποίος ρίχνει στη μάχη το βαρύ πυροβολικό του. Προόκειται για το ολοκαίνουριο και υπερσύχρονο πλοίο του Cruise Europa, με ιταλική σημαία. Το πλοίο θα φέρει την ιταλική και όχι την ελληνική σημαία, κάτι που σημαίνει πλήρωμα με έως και 40% χαμηλότερους μισθούς σε σύγκριση με τα υπό ελληνική σημαία πλοία. Το Cruise Europa θα δρομοόγηθεί στις 15 Οκτωβρίου.
Κανένας δεν πρέπει να ταξιδέψει με αυτό το πλοίο! Οι εφοπλιστές Γκριμάλντι πρέπει να πάρουν και από την Ήπειρο την απάντηση που πήραν στην Κρήτη. Κανείς Κρητικός δεν ταξιδέυει με τις Μινωικές πλέον. Το ίδιο πρέπει να γίνει και στην Αδριατική!
Εντωμεταξυ την έναρξη των δρομολογίων του νεότευκτου SUPERFAST II στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Μπάρι ανακοίνωσε στις 6 Οκτωβρίου η εταιρία SUPERFAST FERRIES. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το πλοίο Ro-Pax SUPERFAST II, ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Nuovi Cantieri Apuania, Ιταλίας και παραδόθηκε την περασμένη Παρασκευή. Με την παράδοση του συγκεκριμένου πλοίου, η γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Μπάρι θα εξυπηρετείται πλέον από δύο νέα πλοία μεγάλης χωρητικότητας σε γκαράζ, το SUPERFAST I (το οποίο παραδόθηκε τον Οκτώβριο του 2008) και το SUPERFAST II.
Επενδύοντας σε πλοία αυτού του τύπου, η ATTICA GROUP, μητρική εταιρία της SUPERFAST FERRIES, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, ανταποκρίνεται άμεσα στη μεταφορική ζήτηση της Αδριατικής προσφέροντας στους πελάτες της μεγάλη χωρητικότητα στα γκαράζ καθόλη τη διάρκεια του χρόνου καθώς και τη δυνατότητα να μεταφέρουν επικίνδυνα και άλλα φορτία.





Προωθείται η επέκταση της «μαύρης» εργασίας
δημοσιεύτηκε 15/10/09
Με ανασφάλιστους και χαμηλόμισθους ναυτεργάτες δρομολογούνται τα πλοία του Ομίλου Grimaldi
Με σημαία την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης που προσβάλλει ευθέως τα συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και των εργατών της θάλασσας, ο όμιλος Grimaldi, που αποτελεί και τον μεγαλομέτοχο της ακτοπλοϊκής εταιρείας Μινωικές Γραμμές, δρομολογεί πλοία στη γραμμή Πάτρα - Ιταλία, ναυλωμένα από τις Μινωικές Γραμμές, στα οποία κυριαρχεί η «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία, υπονομεύοντας ξεκάθαρα τα εναπομείνατα εργασιακά δικαιώματα και των Ελλήνων ναυτεργατών. Σήμερα Πέμπτη, ο ιταλικός όμιλος εγκαινιάζει στο λιμάνι της Πάτρας το νεότευκτο επιβατηγό πλοίο του «CRUISE EUROPA» με σημαία Ιταλίας του οποίου η σύνθεση του πληρώματος, αποτελεί πρόκληση. Με βάση τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως ο 3577/92, του οποίου την πλήρη εφαρμογή αξιώνουν και οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, ο όμιλος έχει ναυτολογήσει έναν μικρό αριθμό Ιταλών ναυτεργατών ως πλήρωμα ασφαλείας, για τους οποίους ισχύει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Ιταλίας. Ενώ το υπόλοιπο πλήρωμα που αποτελείται από Ρουμάνους και Βούλγαρους ναυτεργάτες είναι υπό καθεστώς μαύρης ανασφάλιστης εργασίας. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στο «ΖΕΥΣ ΠΑΛΛΑΣ» του Ομίλου, που ήδη είναι δρομολογημένο στη γραμμή.
Αυτά τα δύο πλοία επί της ουσίας αξιοποιούνται ως πολιορκητικός κριός, για να «σπάσουν» τα συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών που είναι ναυτολογημένοι στα άλλα επιβατηγά πλοία της γραμμής αλλά και γενικά τα δικαιώματα των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας. Αλλωστε, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές έχουν εξαπολύσει σφοδρή επίθεση στους ναυτεργάτες, παραβιάζοντας πλήρως τη Συλλογική Σύμβαση σε σημείο να αμφισβητούν και το αυτονόητο δικαίωμα της καταβολής των μισθών, ενώ έχουν κουρελιάσει και την υποχρεωτική δεκάμηνη επάνδρωση τω ακτοπλοϊκών πλοίων.
Χτες το πρωί κάτω από τις πιέσεις των ταξικών ναυτεργατικών Ενώσεων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ έγινε έκτακτη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ. Η πλειοψηφία, πιστή στην τακτική της υποταγής στους εφοπλιστές και τη σύμπλευσή της με την φιλοεφοπλιστική αντιλαϊκή πολιτική ΕΕ - ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, απέρριψε την πρόταση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων για απεργιακές κινητοποιήσεις με διεκδικητικό πλαίσιο αντίστοιχο των σύγχρονων αναγκών των ναυτεργατών. Αρκέστηκαν να αποφασίσουν έλεγχο στα επιβατηγά πλοία του ομίλου Grimaldi και ενημέρωση για αυτές τις εξελίξεις τους ναυτεργάτες των υπόλοιπων πλοίων της γραμμής.