Το Θέατρο της (Τ)Γιτάνης
Με 100.000 € η πρώτη οικονομική ενίσχυση από την Ν.A. ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ για την αναστήλωση του αρχαίου θεάτρου της Γιτάνης είχε ανακοινωθεί σε ομιλία από τον Νομάρχη Θεσπρωτίας κ. Βασίλη Γιόγιακα. Υπό την προστασία του « Διαζώματος » βρίσκεται πλέον το αρχαίο θέατρο της Γιτάνης.
Ταυτόχρονα το σύνολο των εργασιών που απαιτούνται για να καταστεί το θέατρο πλήρως λειτουργικό και να μπορεί να φιλοξενήσει παραστάσεις ανέρχεται στο ποσό των 2.000.000€.ποσό που το «Διάζωμα » προσπαθεί να συγκεντρώσει με μικρές χορηγίες αλλά και με την δημιουργία « κουμπαρά » για το σκοπό αυτό.Ο Νομάρχης Θεσπρωτίας κ. Β.Γιόγιακας είχε τονίσει σε ομιλία του πως αποτελεί προτεραιότητα για τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση η ενίσχυση τέτοιων δράσεων ούτως ώστε να αναδειχθεί τόσο πολιτιστικά όσο και τουριστικά ο Νομός.
Το «ΔΙΑΖΩΜΑ» : Είναι ένα μη κερδοσκοπικό Σωματείο στο οποίο συμμετέχουν ως ιδρυτικά μέλη 275 προσωπικότητες του επιστημονικού και πνευματικού κόσμου της πατρίδας μας, στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (όπως ο Σταύρος Μπένος πρώην δήμαρχος Καλαμάτας) και ευαισθητοποιημένοι ενεργοί πολίτες.
Κύριος σκοπός του «ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ»,σύμφωνα με το καταστατικό του,είναι η συμβολή στην προστασία και την ανάδειξη των αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης (θεάτρων, ωδείων, σταδίων, αμφιθεάτρων), καθώς και η διάδοση των αξιών της πολιτιστικής κληρονομιάς σε συνδυασμό με την ανάπτυξη και την προβολή της σύγχρονης πολιτιστικής δημιουργίας.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης του Γενικής Συνέλευσης στις 11 Οκτωβρίου 2008 στο Εκκλησιαστήριο της Αρχαίας Μεσσήνης,το Σωματείο «ΔΙΑΖΩΜΑ» μίλησε για τους στόχους του και πέρασε αμέσως από τη θεωρία στην πράξη με ένα πρόγραμμα πολύ συγκεκριμένο:να βρει τους πόρους για να ζωντανέψουν τα αρχαία θέατρα της Ελλάδας. Όχι κρατικούς πόρους.
Χρήματα που θα θελήσουν να προσφέρουν τόσο οι μεγάλες οικονομικές δυνάμεις αλλά και αυτή η πανίσχυρη δύναμη, οι απλοί ενεργοί πολίτες.να οργανώσει μια πλήρη βάση δεδομένων με πληροφορίες, διάσπαρτες σήμερα, γύρω από τα αρχαία θέατρα.
Δύο τα βασικά χαρακτηριστικά της:η απόλυτη επιστημονική εγκυρότητα,και η πολύ απλή προσέγγιση