Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα, 5 Ιανουαρίου 2009

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΙΚΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ

ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ

Δημιουργείται πολιτιστική υποδομή στη Θεσπρωτία
Εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, το έργο "Κατασκευή Υπαίθριου Θεάτρου" στο Δήμο Ηγουμενίτσας, με συνολικό προϋπολογισμό 1.630.300 ευρώ.
Τη μελέτη του έργου, που θα βρίσκεται σε πλαγιά λόφου στις παρυφές της πόλης (θέση Τσιμπουρίκι), έχει εκπονήσει ο Δήμος Ηγουμενίτσας. Οι κατασκευές θα είναι ήπιας μορφής, και θα περιλαμβάνουν υπαίθριο θέατρο 1.174 θέσεων και όλους τους απαραίτητους βοηθητικούς χώρους.

ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΑΓΙΑΔΑΣ - ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2009

Σε 40 λεπτά και τα μισά λεφτά από Σαγιάδα στην Κέρκυρα
Σαγιάδα και Κέρκυρα θα ενωθούν ακτοπλοϊκά, και το θαλάσσιο ταξίδι προς Κέρκυρα θα μειωθεί στα 40 λεπτά με "φέρυ μπόουτ" ανοικτού τύπου. Τώρα τα "φέρυ" Κέρκυρας-Ηγουμενίτσας κάνουν περισσότερο απο 2 ώρες.
Η εξέλιξη αυτή σημειώθηκε μετά την έγκριση της σχετικής πρότασης του Δήμου Σαγιάδας από το Δημοτικό Συμβούλιο Κερκυραίων και τη θετική γνωμοδότηση του Επιμελητηρίου της Κέρκυρας. Ήδη ξεκίνησαν οι ενέργειες για τη δημιουργία δρομολογίου, και μέσα στο 2009 αναμένεται να σαλπάρουν πλοία από την Κέρκυρα προς την Σαγιάδα.
Θα νηολογηθεί "φέρυ μπόουτ" ανοικτού τύπου, αφού κλειστού τύπου δεν μπορεί να ελλιμενιστεί στις εγκαταστάσεις Σαγιάδας.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι τη σημασία της Σαγιάδας είχε αντιληφθεί ο Αλή Πασάς, που παρότι τύρανος ήταν πανέξυπνος και διορατικός τύπος. Όταν οι Τούρκοι τον έσφαξαν το 1821, πήραν το λιμάνι από τη Σαγιάδα, και εγκατέστησαν τα τελωνεία τους στο Ρεσιδιέ. Ρεσιδιέ ονόμασαν τη σημερινή Ηγουμενίτσα. Η οποία δεν υπήρχε μέχρι τότε. Το μόνο που υπήρχε στην περιοχή ήταν το Γκρεκοχώρι. Και η Ηγουμενίτσα φυτοζωούσε μέχρι το 1980. Είναι χαρακτηριστικό, ότι μέχρι τότε, το Φιλιάτι είχε 7.000 κόσμο, ενώ η Ηγουμενίτσα 4.000! Γιαυτό όλοι επιμένουν, ότι η ανάπτυξη της Ηγουμενίτσας, δεν πρέπει να περάσει από την καταστροφή της πόλης των Φιλιατών, που είναι πόλη με ιστορία. Δίπλα στις Φιλιάτες είναι η αρχαία Γιτάνη, η μεγάλη πρωτεύσουσα των αρχαίων Θεσπρωτών, το Φιλιάτι υπήρχε και στα Βυζαντινά χρόνια, και στην Τουρκοκρατία, σαν μία μεγάλη πόλη.
Ωστόσο από την αντιπολίτευση του Δήμου Κερκυραίων εκφράστηκαν επιφυλάξεις για τη βιωσιμότητα αυτής της γραμμής, αφού η θαλάσσια πρόσβαση στην Κέρκυρα είναι πολύ πιο εύκολη από την Ηγουμενίτσα, όπου καταλήγει η Εγνατία, ενώ η Σαγιάδα, είναι απομακρυσμένη.
Ο αντιδήμαρχος Κερκυραίων Π. Μεταλληνός, ανέφερε ότι αυτή η ακτοπλοϊκή σύνδεση παρουσιάζει το μεγάλο πλεονέκτημα του περιορισμού του ταξιδιού στα 40 λεπτά με ανοικτού τύπου αμφίδρομο πλοίο, ενώ ο ναύλος μειώνεται περίπου στο μισό.
Επεπλέον η Σαγιάδα διαθέτει κάμπο με περισσότερα από 60.000 καλλιεργήσιμα στρέμματα και 4 ιχθυοτροφεία. Έτσι τα εμπορικά φορτηγά που διακινούν τα προϊόντα της περιοχής προς Κέρκυρα δεν θα χρειάζεται να πηγαίνουν στην Ηγουμενίτσα.
Ο αντιδήμαρχος Σαγιάδας Λ. Φερεντίνος επεσήμανε πως η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαγιάδας με την Κέρκυρα είναι αναγκαία, αφού εκτός των άλλων, θα λειτουργήσουν σύντομα στην κωμόπολη της Σαγιάδας, λασπόλουτρα, και θα αναπτυχθεί ο ιαματικός τουρισμός.
Επίσης βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή του δρόμου μήκους 40 χλμ. που συνδέει την Σαγιάδα με τους Άγιους Σαράντα, γεγονός που σημαίνει ότι θα μεγαλώσει η κίνηση από την Αλβανία προς την Ελλάδα μέσω Σαγιάδας.
Ακόμη ο κ. Φερεντίνος θεωρεί μικρή την απόσταση Σαγιάδας - Ηγουμενίτσας, που είναι αυτή τη στιγμή 20 χλμ., και αν ανακατασκευαστεί το υπάρχον οδικό δίκτυο θα συντομεύσει ακόμη περισσότερο. Έτσι όσοι ταξιδεύουν προς Κέρκυρα τους συμφέρει να έλθουν στην Σαγιάδα, γιατί θα φτάσουν πολύ πιο γρήγορα στον προορισμό τους. Επιπλέον παρατήρησε ότι υπάρχει στο μέλλον το ενδεχόμενο η Σαγιάδα να συνδεθεί με τμήματα της Εγνατίας Οδού, οπότε το λιμάνι της θα είναι πιο προσιτό.


ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΠΑΡΑΠΟΤΑΜΟΥ - ΦΙΛΙΑΤΩΝ

Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση (τον Οκτώμβριο), ολοκληρώθηκαν οι εργασίες και παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος δρόμος - παράκαμψη απο ΚΤΕΟ Παραποτάμου, στη θέση Ζυγούρι, και που οδηγεί στη Γέφυρα του Καλαμά, προς Φιλιάτες. Ένα πολύχρωνο αίτημα των κατοίκων των Φιλιατών, το οποίο έγινε πραγματικότητα, και συντομεύτηκε αισθητά η διαδρομή προς Ηγουμενίτσα. Υπάρχουν όμως ακόμη και άλλες ελλείψεις, όπως ανυπαρξία φωτισμού και λακούβες, τις οποίες ο εργολάβος δεν φτιάχνει μιάς και δεν έχει πληρωθεί από το Δημόσιο για το έργο του.
Και βέβαια, το αίτημα των κατοίκων των Φιλιατών δεν ήταν η συγκεκριμένη παράκαμψη, αλλά ένας δρόμος που θα ξεκίναγε από το παλιό εργοστάσιο της Πειραϊκής Πατραϊκής πίσω από το Φιλιάτι και θα έφτανε στην Ηγουμενίτσα, παρακάμπτοντας βέβαια όλα τα χωριά, αλλά συντομεύοντας την διαδρομή πάνω απο το μισό.


ΕΦΥΓΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΦΟΡΤΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΜΕ ΜΑΝΤΑΡΙΝΙΑ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ

Με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας
Οι δρόμοι που άνοιξε και διοργανώνει το Επιμελητήριο Θεσπρωτίας για το ρόλο των επιχειρηματικών αποστολών για κερδοφόρο διέξοδο και για την προώθηση προϊόντων του τόπου μας σε νέες αγορές του εξωτερικού, έφερε και το πρώτο θετικό για τους παραγωγούς αποτέλεσμα. Και ξεκίνησε απο τον πρωτογενή τομέα και τον κάμπο Ράγιου-Κεστρίνης, αφού έχει διαπιστωθεί μεγάλο ενδιαφέρον για τα εσπεροδοειδή που καλλιεργούνται σ' αυτόν.
Έτσι ο συμπατριώτης μας Διον'υσης Γκίκας από την Κεστρίνη, κατάφερε μέσω του αναπτυξιακού νόμου να δημιουργήσει εντός τριμήνου μία υπερσύγχρονη εγκατάσταση συσκευαστηρίου φρούτων κόστους, μια επένδυση που ξεπέρασε το 1.100.000.00 Ευρώ, που του επιτρέπει πλέον να συσκευάσει και να εξάγει τα προϊόντα του κάμπου.
Με τέτοιο επιχειρηματικό προφίλ δεν μπορούσε παρά να πείσει με τη συμμετοχή του στην επιχειρηματική αποστολή τις ενδιαφερόμενες εισαγωγικές εταιρείες στην Ουκρανία και τη Ρωσία, και η πρόταση δεν άργησε να έλθει. Κατόπιν συνομιλιών με τους αρμόδιους, με τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου κ. Αλεξ. Πάσχο όσο και με τον μεγαλοπαραγωγό κ. Διον. Γκίκα, έφυγε το πρώτο φορτίο.
Για την εξέλιξη αυτή, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου εξέφρασε την ικανοποιησή του, αλλά και τη συγκίνηση του για τα άμεσα αποτελέσματα των επιχειρηματικών αποστολών. Δήλωσε μάλιστα πως θα ακολουθήσουν και άλλες συμφωνίες σε άλλους κλάδους που θα τονώσουν την τοπική οικονομία.
Ο δε επιχειρηματίας και παραγωγός Δ. Γκίκας εξέφρασε και αυτός την ικανοποιησή του, αφού η προώθηση των τοπικών προϊόντων σε νέες αγορές θα δώσει κίνητρα στους παραγωγούς της περιοχής να βελτιώσουν το προϊόν τους αλλά και να πετύχουν καλύτερες τιμές.