Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή, 29 Νοεμβρίου 2009

Πέρδικα. Αγωγός φυσικού αερίου

Πέρδικα. Αγωγός φυσικού αερίου
Εντύπωση είχε κάνει το γεγονός,ότι εδώ κι ένα χρόνο περίπου έίχαν παγώσει τα πάντα σε σχέση με τον αγωγό φυσικού αερίου. Από την Κοινότητα πρωοθούνταν το έργο της εκ νέου διάνοιξης του δρόμου Καρτέρι-Πέρδικα-Παραλίες και οι συγχωριανοί το είχαν συνδέσει με τον αγωγό του φυσικού αερίου.(θα εξυπηρετήσει πάρα πολύ και θα μειώσει το κόστος τοποθέτησης του αγωγού.) Το σημερινό δημοσίευμα του Πρωινού λόγου, (Tρίτη 24 Νοεμβρίου 2009) επαναφέρει το θέμα στην πρώτη σειρά.Είμαι περίεργος να δω τώρα, την θέση που θα πάρει η τοπική οργάνωση του ΠΑΣΟΚ. Επίσης να θυμήσω ότι ο σημερινός υπουργός κ.Κουβέλης σε συγκέ- ντρωση στην Πέρδικα είχε μιλήσει για το θέμα και είχε τονίσει την ανάγκη εξέρευσης εναλλακτικής λύσης. Δε θα μου κάνει καθόλου εντύπωση να αντιστραφούν οι ρόλοι, και να δούμε τώρα τον κ.Πρόεδρο της Κοινότητας πρωτεργάτη στον αγώνα για την μη τοποθέτηση του αγωγού στο χωριό μας. Είναι ένα έργο ιδιωτικών εταιριών,δεν έχει σχέση με το κράτος και δεν εξυπηρετεί το χωριό μας,το νομό ή τη χωρα μας. Μόνο κακό μπορεί να προσφέρει στον τόπο μας. Οι συγχωριανοί απέδειξαν με την παλλαϊκή συμμετοχή στο δημοψήφισμα ότι δεν θέλουν ούτε τον αγωγό,ούτε το εργοστάσιο!!!! Όμως η γνώμη του κόσμου,η γνώμη των πολλών δεν γίνεται σεβαστή. Το σύνταγμα μιλάει για δημοψήφισμα σε ζητήματα σημαντικά. Να δούμε πότε θα μάθουν να το σέβονται. Παραθέτω το δημοσίευμα από τον Πρωϊνό λόγο: Λέγεται ότι συνεχείς είναι οι συσκέψεις αρμοδίων της νέας κυβέρνησης, προκειμένου να παρακαμφθεί η αντίδραση των κατοίκων της Πέρδικας και να διέλθει από την περιοχή ο αγωγός Φυσικού Αερίου. Τα πράγματα περιπλέκονται, καθώς ως αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ και προκειμένου να... πολεμήσει τον τότε τοπικό βουλευτή και τέως υφυπουργό Οικονομικών Αντώνη Μπέζα, είχε υποσχεθεί ότι θα επαναξετάσει το θέμα. To ζήτημα είναι σημαντικό και τα χρονικά περιθώρια στενεύουν, καθώς πρέπει να αρχίσει η υλοποίηση του έργου. Έτσι η εκκρεμότητα που παρατηρείται, είναι σε βάρος του. Πάντως βασική προϋπόθεση για την όποια εξέλιξη, εξακολουθεί να είναι το αίτημα για σεβασμό του περιβάλλοντος και της αναπτυξιακής... πορείας του τόπου. Όπως επισημαίνουν τοπικοί φορείς, η ΔΕΠΑ στις διαβουλεύσεις της με τοπικούς παράγοντες, διέπραξε διάφορα λάθη. ΤΑ ΛΑΘΗ Δεν άνοιξε ουσιαστικό διάλογο και οι θέσεις που διατύπωνε κατά καιρούς ήταν αντιφατικές. Δεν παρουσίασε ολοκληρωμένη μελέτη του έργου, αλλά μια πρόχειρη προμελέτη. Δεν έδωσε στη δημοσιότητα οικονομικά στοιχεία για το κόστος του έργου. ΟΙ ΦΟΒΟΙ Δεν είναι λίγοι αυτοί που εκφράζουν στη Θεσπρωτία φόβους ότι και θα δρομολογηθούν γεγονότα εν αγνοία τους. Όμως μια τέτοια προοπτική, θα οδηγήσει σε κοινωνική αναστάτωση με σοβαρές, ίσως και απρόβλεπτες, επιπτώσεις. Αν για το Ελληνικό κράτος είναι υπόθεση εθνική να γίνει η χώρα μας ενεργειακός κόμβος, για την Θεσπρωτία και την Ήπειρο η διέλευση του αγωγού στα διοικητικά της όρια είναι υπόθεση ζωής. Ο ΑΓΩΓΟΣ Στόχος της τριμερούς διακρατικής συμφωνίας είναι αφʼ ενός η δέσμευση των Κυβερνήσεων Τουρκίας, Ελλάδας και Ιταλίας, για την υλοποίηση που θα συνδέει τα δίκτυα φυσικού αερίου των τριών Κρατών, αφετέρου η από κοινού διαχείριση του έργου ως μιας ενότητας. Το έργο αυτό, γνωστό ως Νότιος Ευρωπαϊκός διάδρομος Φυσικού Αερίου έχει χαρακτηριστεί ως πρώτης προτεραιότητας, αφού θα αποτελέσει την πρώτη σημαντική ενεργειακή υποδομή στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης
http://perdika-thesprotia.blogspot.com