Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή, 29 Νοεμβρίου 2009

Σιδηροδρομική Εγναντία

Σιδηροδρομική Εγναντία
Δευτέρα 16 Νοεμβριου 2009
Κάτι κινείται με τη σιδηροδρομική Εγνατία… Κάτι αρχίζει να κινείται, έστω και με αργούς ρυθμούς, στο πολύπαθο έργο της σιδηροδρομικής Εγνατίας που εξαγγέλθηκε πριν από πολλά χρόνια και παραμένει στα χαρτιά.Σύμφωνα με τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας κανονική είναι η πορεία σύνταξης που ακολουθούν οι μελέτες του έργου, ενώ εκείνο που απομένει είναι να καθοριστεί αν υπάρχει η δυνατότητα το συγκεκριμένο έργο ή τμήμα του, να ενταχθεί για υλοποίηση τη νέα προγραμματική περίοδο. Το θέμα της χρηματοδότησής τους εξακολουθεί απʼ ότι φαίνεται να αποτελεί το μεγάλο «αγκάθι» και προς αυτή την κατεύθυνση πριν από λίγες ημέρες έγινε μια ευρεία σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με σκοπό το συγκερασμό των διαφορών ΟΣΕ- Εγνατία ΑΕ και απώτερο στόχο τη δημιουργία της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας». Με το έργο σύνδεσης θα συντομευτεί δραστικά ο χρόνος διαδρομής μεταξύ των πόλεων της Δυτικής Μακεδονίας και της περιοχής πρωτευούσης. Με την ολοκλήρωση των έργων σύνδεσης, οπότε θα υπάρχει πλήρης αξιοποίηση του άξονα Αθηνών - Θεσσαλονίκης, η διαδρομή Καλαμπάκας - Κοζάνης θα διαρκεί 50' λεπτά και η διαδρομή Τρικάλων - Κοζάνης 1 ώρα. Ο χρόνος διαδρομής Αθήνας - Κοζάνης μέσω Καλαμπάκας θα είναι 3 ώρες και 45', Αθήνας - Φλώρινας μέσω Καλαμπάκας 4 ώρες και 55' και Αθηνών - Ιωαννίνων μέσω Καλαμπάκας 3 ώρες και 30'. Υπολογίζεται επίσης ότι κατά το πρώτο χρόνο λειτουργίας των τμημάτων του δυτικού σιδηροδρομικού άξονα, η μέση επιβατική κίνηση θα ανέρχεται: στο τμήμα Ηγουμενίτσα - Κοζάνη σε περίπου 4.000 επιβάτες την ημέρα, στο τμήμα Ιωάννινα - Ρίο σε 5.000 επιβάτες την ημέρα και στο τμήμα Πάτρα - Καλαμάτα σε 1.500 επιβάτες την ημέρα Για τη γραμμή Καλαμπάκας - Ιωαννίνων – Ηγουμενίτσας το έργο αποτελείται από δύο διαδρομές: Καλαμπάκα - Ιωάννινα και Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα. Η πρώτη διαδρομή περιλαμβάνει την στρώση γραμμής μήκους 79,2 χλμ. Θα κατασκευασθούν 8 σήραγγες συνολικού μήκους 15.500 μ. εκ των οποίων σημαντικότερες είναι 2 (μήκους 7.748 μ. και 4.345 μ.) καθώς και πλήθος γεφυρών, εκ των οποίων η σημαντικότερη θα έχει μήκος 990 μέτρων. Η δεύτερη διαδρομή περιλαμβάνει την στρώση γραμμής μήκους 68 χλμ. Θα κατασκευασθούν 10 σήραγγες συνολικού μήκους 26.700 μέτρων εκ των οποίων η μεγαλύτερη θα έχει μήκος 7.200 μ. Η γραμμή θα υλοποιηθεί για μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ/ω εκτός των περιοχών με δυσμενές γεωγραφικό ανάγλυφο, όπου εφαρμόσθηκε ταχύτητα μελέτης 120 χλμ/ω (ελάχιστη ακτίνα 700 μ.) και μέγιστη κλίση 20%ο. Προβλέπεται σύγχρονη σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση. Έχει ήδη συνταχθεί η μελέτη σκοπιμότητας, αναγνωριστική μελέτη χάραξης, ενημέρωση τοπογραφικών 1:5000, προμελέτη χάραξης (σιδηροδρομικής γραμμής και τοπικού οδικού δικτύου), αναγνωριστική γεωλογική μελέτη, προκαταρκτική μελέτη τεχνικών και σηράγγων, περιβαλλοντική μελέτη (Α' φάση), έχει δε εγκριθεί ήδη ο φάκελος του έργου και έχει δοθεί προέγκριση χωροθέτησης. Η μονή Γραμμή Καλαμπάκας – Κοζάνης είναι συνολικού μήκους 105 χλμ. με χάραξη για ταχύτητα 160 χλμ/ώρα. Η γραμμή προβλέπεται με σύγχρονη επιδομή, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση. Έχουν συνταχθεί αναγνωριστική μελέτη χάραξης, προμελέτη χάραξης, αναγνωριστική γεωλογική μελέτη, η α΄ φάση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έχει δε εγκριθεί ήδη ο φάκελος του έργου και έχει δοθεί προέγκριση χωροθέτησης, όπως και για σύνδεση μέχρι Καστοριά. Οι μέχρι τώρα μελέτες έχουν χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας.
http://perdika-thesprotia.blogspot.com