Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Καταγγελία

Αθήνα 18-9-2014

Με την επιστολή μου αυτή, θα σας ενημερώσω για την τακτική που ακολουθούν την τελευταία περίοδο πολλές- ίσως και όλες- οι τράπεζες που λειτουργούν στην Ελλάδα που στην ουσία πρόκειται για έμμεση δήμευση των τραπεζικών καταθέσεων. Παρά το «μποναμά» των δισεκατομμυρίων που καρπώθηκαν την τελευταία 6ετία με τα διάφορα πακέτα στήριξης, προβάλλουν γραφειοκρατικά εμπόδιαπου δυσκολεύουν την ανάληψη χρημάτων, ακόμη και από μικροκαταθέτες.
Ενδεικτικά, σας αναφέρω το περιστατικό, που συνέβη πρόσφατα με το κατάστημα της Alphabank στο ΚαπανδρίτιΑττικής, στο οποίο η σύζυγός μου (εκπαιδευτικός του δημοσίου) τηρούσε λογαριασμό μισθοδοσίας και είναι πρώτη δικαιούχος. Πριν μερικά χρόνια, η σύζυγος μου έδωσε εντολή να κατατίθεται ο μισθός της στην Αγροτική Τράπεζα, διατηρώντας όμως ανείσπρακτο το υπόλοιπο ποσό που είχε στο λογαριασμό στην Alphabank, το οποίο ανέρχεται σε περίπου 500 ευρώ. Την περασμένη βδομάδα που πήγε η σύζυγος μου να εισπράξει αυτά τα 500 ευρώ, της είπαν πως έχει μπλοκαριστεί ο λοαγαριασμός της επειδή ήταν πάνω από 2 χρόνια ανενεργός. Προκειμένου να ξεμπλοκάρει ο λογαριασμός και να εκταμιευθεί το ποσό, της ζήτησαν να προσκομίσει μια σειρά χαρτιά, μεταξύ των οποίων και  εκκαθαριστικό εφορίας, λογαριασμό κάποιας ΔΕΚΟ και βεβαίωση τελευταίας μισθοδοσίας από τον εργοδότη.
Την Τετάρτη, Τετάρτη 17 Σεπτέμβρη, που προσκόμισε τα παραπάνω δικαιολογητικά, δεν κατάφερε να κάνει ανάληψη των χρημάτων, καθώς της είπαν πως το εκκαθαριστικό σημείωμα της εφορίας ήταν … «παραποιημένο»επειδή είχα σβήσεις τα προσωπικά μου στοιχεία (δηλαδή προσωπικά μου δεδομένα)!Όταν τους εξήγησα πως στο εκκαθαριστικό υπάρχουν όλα τα στοιχεία της συζύγου μου (ως  πρώτη δικαιούχος στο λογαριασμό) και δεν πρέπει να τους ενδιαφέρουν τα δικά μου στοιχεία, εισέπραξα την εξής απάντηση: Με βάση εγκύκλιο της  Τράπεζας της Ελλάδας, η εκταμίευση θα γίνει μόνο αν παραλάβουμε νέο εκκαθαριστικό, στο οποίουπάρχουν και τα δικά σας στοιχεία και δεν θα είναι διαγραμμένα.
Το περιστατικό που σας ανέφερα, δεν είναι το μόνο που βιώσαμε, ως οικογένεια, καθώς παρόμοια γραφειοκρατικά εμπόδια, συνάντησα και με άλλες τράπεζες (Eurobank,  Αγροτική, Πειραιώς) που είχαμε ή έχουμε καταθετικό  λογαριασμό.
Με την ευκαιρία αυτή, θα ήθελα να σας ρωτήσω και εσείς με τη σειρά σας τους αρμοδίους:Είναι απαραίτητο για το ξεμπλοκάρισμα καταθετικού λογαριασμού- που δεν είμαι πρώτος δικαιούχος- να υπάρχουν στο εκκαθαριστικό της εφορίας και τα δικά μου στοιχεία ή αρκούν μόνο τα στοιχεία της συζύγου μου (πρώτος δικαιούχος);
Το πρόβλημα «μπλοκαρίσματος» καταθετικών λογαριασμών που αντιμετώπισα εγώ, δεν νομίζω ότι είναι μεμονωμένο. Αν το ψάξει κάποιος οικονομικός σας συντάκτης, ίσως διαπιστώσετε πως παρόμοιο πρόβλημα, αντιμετωπίζουν χιλιάδες μικροκαταθέτες.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία

Λάμπρος ΤΟΚΑΣ